Bevægelse i undervisningen

d

Eleverne skal i gennemsnit bevæge sig 45 min. om dagen. Ved bevægelse forstås fysiske aktiviteter, dels hvor pulsen skal op, og dels hvor læringen foregår gennem lettere fysisk aktivitet. Bevægelsen kan foregå i både idrætsundervisningen, den fagfaglig undervisning og understøttende undervisning. Lærere og pædagoger skal alle være medvirkende til, at eleverne når op på 45 min. i gennemsnit.

På Hvalsø Skoles udearealer er der boldbaner, græsarealer og legeredskaber, der indbyder til bevægelse, og som forventes at blive brugt af lærere og pædagoger. Ligeledes er der etableret ”walk and talk” ruter med QR koder, hvor bevægelse og digitale læremidler kombineres. På Hvalsø Skole har vi hver afdeling aktivitetskasser, der kan bruges i både den fagfaglige undervisning og den understøttende undervisning.

Der uddannes lærere og pædagoger i forskellige former for motorik og bevægelse, som bliver videreformidlet gennem forskellige former for vidensdeling. Bl.a. gennem fysisk aktivitet ved møder for medarbejderne.

Hvalsø Skole deltager derudover i

• Ekstra Bladets Skolefodboldturnering